Komunita, kafe a kontinuita: povídáme si s Little Lane Coffee Co.

Řadě z nás se někdy stalo, že jsme se ztratili v myšlenkách na to, jaké by to bylo mít svou vlastní firmu, zatímco jsme seděli v práci u stolu, koukali z okna a přemýšleli, jestli je společensky únosné udělat si další přestávku na čaj. Ne každý sebere odvahu a uvede do praxe své podnikatelské nápady. Jennifer a Graham tu odvahu měli. 

Jennifer pochází z Limericku a věnovala se retailovému bankovnictví a investicím. Její parťák Graham pochází z Dublinu a pracoval pro velké výrobce rychloobrátkového zboží. To zní působivě. Tato dvojka se rozhodla využít nápad, který měla Jennifer za studií, a otevřít si nevšední kavárnu. 

Chtěli se zaměřit na jednu věc a být v ní absolutně nejlepší. Jejich kavárna Little Lane Coffee Co. už je v provozu 2 roky a chlubí se několika druhy kávy, nabízí irské produkty od drobných místních podnikatelů a utužuje zdejší komunitu. 

Rozhodli jsme se, že sedneme na kus řeči se dvěma znalci kávy a vytáhneme z nich něco o podnikání, babyccinu a spoustě dalších věcí. Chcete vědět, jak to dopadlo? 

Co máte na své práci nejraději? 

„Káva je samozřejmě zásadní součástí naší práce, a tak věnujeme spoustu času tomu, aby byla tak dobrá, jak jen může být, ale jde nám také o ducha komunity kolem nás, o mezilidské vazby, o to, aby se u nás lidé cítili vítáni a abychom do jejich života vnesli trochu slunce. Možná k nám během dne zajde přes 200 lidí, ale u některých z nich si uděláme pár sekund na to, abychom se jich zeptali, jak se daří. Nikdy nevíte, jestli třeba nejste jediný člověk, se kterým ten den, týden nebo měsíc mluvili. Je to moc příjemný pocit, když má někdo radost z toho, co jsme vytvořili. Všechny ty těžkosti, kterými jsme si prošli, nám najednou stojí za to.“ 

Jak jste se drželi během lockdownů?   

„Bylo to opravdu složité pro nás i pro spoustu dalších firem kolem. Jako by někdo vymazal prvních 18 měsíců naší existence a my museli začít znovu od nuly, jenže tentokrát jsme na celý vývoj měli jen týden. Svůj obchodní koncept jsme od základů přepracovali doslova přes noc. Jsme odhodláni nedovolit, aby naše podnikání selhalo. Teď už nabízíme výlučně jídlo a pití s sebou v souladu s hygienickými předpisy a zapracovali jsme na výraznější a zajímavější prezentaci na sociálních sítích i v e-shopu.“

Povězte nám něco o svých zákaznících a vztazích, které s nimi máte 

„Naše zákaznická základna pochází ze všech oblastí života. Každé ráno nás zdraví tytéž tváře s přátelským úsměvem. Potkali jsme několik skvělých lidí, kteří rozjasnili náš den. Chodí k nám prima manželský pár, který nám je věrný od prvního dne. Tenkrát byla v pokročilém stupni těhotenství a teď si u nás jejich malá holčička skoro každý víkend objednává babyccino.“

Jak vám coby vlastníkům malé firmy pomohla společnost SumUp?

„Většina karetních společností uplatňuje měsíční tarif. Se SumUp můžeme růst bez omezení díky paušálnímu poplatku. Poukazování plateb je vždy spolehlivé a včasné. Většina lidí nám chválí platební terminál Air za to, jak je čistý, úhledný, malý a moderní. Zákazníkům se také zamlouvají všechny možnosti plateb, které s ním lze provádět.“  

Co byste poradili těm, kteří se nyní pouštějí do podnikání?

„Nebojte se zariskovat 

Držte krok s dobou a technologiemi 

Rozumějte své komunitě 

Sledujte nastupující trendy 

Vždy je nějaká cesta kupředu, jen si ji musíte najít.“


Chcete si podnikání zjednodušit? Mrkněte na naše terminály a obchodní nástroje.

Anna Marie Allgaier