payleven logo payleven and SumUp are now one company. CloseLearn more

Enjoy the same product and service level from payleven as before


Any questions? Take a look at our FAQs or contact us at 015360858

Máte dotazy? My máme odpovědi!

Které chytré telefony/tablety jsou kompatibilní?

Na používání SumUp vám stačí chytrý telefon nebo tablet s připojením na internet. Využíváte-li zařízení s operačním systémem Android, měl by být ve verzi 4.4 a vyšší. Zároveň by vaše zařízení mělo disponovat funkcionalitou Bluetooth verze 4.0.

V případě systému iOS by se mělo jednat o verzi alespoň 8.0.0. Požadavky na funkcionalitu Bluetooth jsou stejné jako v případě systému Android. Další informace o kompatibilitě naleznete zde.

Kolik za SumUp zaplatím?

Terminál SumUp Air koupíte za jednorázový poplatek v ceně 1 999 Kč (bez DPH).

Následně platíte pouze transakční poplatky ve výši 2,75% z transakce pro všechny přijímané debetní a kreditní karty.

Kromě toho vás již nečekají žádné další výdaje. Žádné měsíční poplatky, žádné fixní náklady ani žádné minimální sazby.

Jak dlouho trvá doručení terminálu, abych mohl začít přijímat platby kartou?

Objednáte-li si terminál dnes, odešleme vám ho, jakmile od vás přijmeme platbu.

Doba doručení po uhrazení se obvykle pohybuje od 3 do 5 pracovních dnů.

Po doručení stačí terminál jen nastavit a vykonat testovací transakci. Následně ho můžete začít používat.

Jak propojím terminál se svým chytrým telefonem/tabletem?

K terminálu SumUp Air se z vašeho chytrého telefonu nebo tabletu připojíte jednoduše pomocí Bluetooth. Všechny pokyny se zobrazí v aplikaci SumUp. Podrobný návod pro nastavení vašeho terminálu naleznete také zde.

Jak přijímat platby kartou?

Níže uvádíme podrobný návod, jak přijímat platby kartou pomocí terminálu SumUp Air. Je to snadné. Slibujeme.

Spusťte na vašem chytrém telefonu anebo tabletu aplikaci SumUp. Přihlaste se pomocí e-mailové adresy a hesla, pod nimiž jste se registroval/a.

Zadejte požadovanou sumu. Do prostoru pod sumou můžete také zadat popis transakce. Po zadání všech údajů ťukněte na „Zaplatit“.

Terminál se automaticky zapne a připojí k vašemu zařízení. Zákazník má teď možnost rozhodnout, zda chce zaplatit kartou bezkontaktně, pomocí čipu anebo protáhnutím magnetického proužku čtečkou.

Pokud si zákazník zvolí bezkontaktní platbu (NFC), stačí kartu přiložit k terminálu. Anténa NFC se nachází v horní části terminálu, proto je kartu potřeba přiložit naplocho k jeho horní polovině. Po přiložení karty zazní pípnutí a zablikají 4 kontrolky LED, což je signálem úspěšného datového přenosu. Zákazník pak autorizuje platbu PIN-kódem anebo podpisem.

Přeje-li si zákazník platit pomocí čipu, stačí kartu zasunout do slotu v horní části terminálu (zasunout je potřeba hranu karty, jež je blíže k čipu, s přední stranou karty směrující nahoru). Zákazník pak autorizuje platbu PIN-kódem anebo podpisem.

Přeje-li si zákazník platit pomocí magnetického proužku, stačí kartu protáhnout čtečkou magnetických proužků v horní části terminálu. Karta musí být otočená tak, aby magnetický proužek mířil dopředu. Zákazník pak autorizuje platbu PIN-kódem anebo podpisem.

Důležité: Magnetický proužek použijte pouze tehdy, neumožňuje-li karta zákazníka bezkontaktní platby a nemá ani čip. Transakce prostřednictvím magnetického proužku jsou nejméně bezpečeným způsobem platby.

Platbu zákazník autorizuje buď zadáním 4-místního PIN-kódu na klávesnici terminálu a stlačením zelené ikonky potvrzení, anebo podpisem na displeji chytrého telefonu/tabletu a potvrzením platby ťuknutím na tlačítko „Enter“. Terminál vám oznámí, zda je pro autorizaci potřebný PIN-kód anebo podpis.

Důležité: Zda se platba autorizuje zadáním PIN-kódu anebo podpisem, závisí od nastavení uložených na čipu karty zákazníka. Ani vy, ani váš zákazník nemůže ovlivnit, zda sa platba ověří PIN-kódem anebo podpisem.

Potvrzení o úspěšně realizované platbě se zobrazí na terminálu i ve vaší mobilní aplikaci SumUp.

Chcete-li, můžete teď zákazníkovi vystavit potvrzení o platbě. Stačí do příslušného pole zadat jeho e-mailovou adresu nebo telefonní číslo. Máte také možnost doklad vytisknout.

Gratulujeme! Právě jste pomocí terminálu SumUp Air úspěšně přijali vaši první platbu. Jednoduché, že?

Jaké karty mohu přijímat?

Můžete přijímat jakékoliv kreditní anebo debetní karty s logem Visa, V PAY, Mastercard nebo Maestro.

Jak poskytnu zákazníkovi potvrzení o platbě?

Po úspěšném zpracování transakce máte možnost odeslat potvrzení o platbě e-mailem nebo textovou zprávou. Automaticky se vám zobrazí obrazovka uvedená níže. Stačí dopsat e-mailovou adresu anebo telefonní číslo vašeho zákazníka a stisknout tlačítko „Odeslat potvrzení“.

Tato textová zpráva a e-mail budou odeslány společností SumUp, a vás tak tato služba nebude nic stát. Potvrzení o platbě ale můžete i vytisknout. Podrobnosti o vystavování potvrzení naleznete zde.

Jak dlouho trvá poukázání plateb na moje bankovní spojení?

Platby budou na vaše bankovní spojení připsány během 3 až 6 pracovních dnů od data realizace jednotlivých transakcí.

Pro každou platbu poukázanou na váš bankovní účet obdržíte e-mailem přehled poukázaných plateb (ve formátu PDF), jenž obsahuje rozpis jednotlivých transakcí obsažených v dané platbě.

Aktuální stav všech transakcí můžete také kdykoliv zkontrolovat na vašem online SumUp účtu na adrese sumup.me.

Dostanu záznam o transakcích pro mého účetního nebo pro daňový úřad?

Ano, pro každou platbu poukázanou na váš bankovní účet dostanete přehled ve formátu PDF.

Každý měsíc také obdržíte souhrn všech vašich transakcí a poukázaných plateb, i samostatný soubor PDF s přehledem transakčních poplatků.

Tyto dokumenty můžete odevzdat svému účetnímu nebo přímo daňovému úřadu.

Existují kategorie podnikání, jež nepodporujete?

Ano. Jelikož jsme regulovaným poskytovatelem služeb, naše činnost podléhá přísným předpisům úřadů pro finanční dohled, systémů platebních karet (Visa, Mastercard) a naší zpracovatelské banky. Naše licence není neomezená a neumožňuje nám podporovat všechny typy podnikatelských činností. Zde naleznete přehled kategorií podnikání, jež nepodporujeme.

Často cestuji do zahraničí. Mohu na cestách používat SumUp?

Využívání služeb SumUp je možné na určitou dobu odemknout pro země, v nichž už působíme. Uveďte, ve které zemi budete prodávat, jaký je důvod vaší návštěvy dané země a také přesné termíny, v nichž plánujete v této zemi přijímat platební transakce. Zde je seznam zemí, v nichž SumUp působí:

  • Belgie
  • Brazílie
  • Bulharsko
  • Česká republika
  • Chile
  • Dánsko
  • Estonsko
  • Francie
  • Finsko
  • Irsko
  • Itálie
  • Kypr
  • Litva
  • Lotyšsko
  • Lucembursko
  • Maďarsko
  • Malta
  • Německo
  • Nizozemsko
  • Norsko
  • Polsko
  • Portugalsko
  • Rakousko
  • Řecko
  • Rumunsko
  • Slovenská republika
  • Slovinsko
  • Španělsko
  • Švédsko
  • Švýcarsko
  • USA
  • Velká Británie

Nenašli jste, co hledáte? Pošlete nám zprávu!

Na váš dotaz odpovíme do 24 hodin

V SumUp používáme cookies, abychom Vám poskytli co nejlepší zážitek z naší webové stránky. Setrváním na ní vyjádřujete souhlas s jejich využíváním

×